Általános Szerződési Feltételek – ÁSZF
Ázsia Gastro Élelmiszer Kft.
Hatályos: 2025. július 1.
- Bevezetés
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban „ÁSZF”) tartalmazzák az Ázsia Gastro Élelmiszer Kft. (székhely: 1214 Budapest, Orion utca 14., cégjegyzékszám: 01 09 277729 (Fővárosi Törvényszék Cégbírósága), adószám: 14854974-2-43), a továbbiakban „Eladó” és Partnerei (a továbbiakban „Vevő”) közötti szerződéses jogviszony általános feltételeit.
A Szolgáltató elsődleges tevékenysége: élelmiszer nagykereskedelem.
Az ÁSZF minden ajánlatra, rendelésre, szerződésre és szállításra vonatkozik, kivéve, ha a Felek ettől írásban kifejezetten eltérnek.
- A szerződés tárgya
Eladó élelmiszertermékek, továbbá egyedi, speciális igényeket is kielégítő vendéglátóipari termékek értékesítését végzi viszonteladók, üzletek, vendéglátó egységek részére elő előre leadott megrendelés és az aktuális termékkör alapján. Eladó fenntartja a jogot a termékkör módosítására.
- Megrendelés menete
A megrendeléshez a következő adatok megadása szükséges:
- A megrendelés történhet e-mailen vagy telefonon keresztül. Telefonos megrendelés reggel 8.00 óra és délután 15.00 óra között lehetséges a következő telefonszámon: 06-1- 960 6161.
- A Szolgáltató fenntartja a jogot a megrendelés elutasítására.
- Árak és fizetési feltételek
- Átutalásos fizetési mód esetén a fizetési határidő: 8 nap, 15 nap, 30 nap a számla kiállításától számítva.
- A tulajdonjog fenntartott a teljes vételár kifizetéséig.
- Szállítás
Kiszállításhoz minimum megrendelési összeg és fuvardíj tartozik. Kiszállítással kapcsolatos részletes információk a www.azsiagastro.hu weboldalon találhatók.
- Szállítási határidő a megrendelés visszaigazolását követő munkanap vagy a Vevő által meghatározott nap (hétfőtől péntekig 9.00-16.00 között).
- Amennyiben a leadott rendelés további pontosítást, egyeztetést igényel, a szállítási határidő ennek függvényében változhat.
- A Vevő köteles az átvételkor az árut tételesen ellenőrizni (mennyiség, csomagolás, szemmel látható hibák). Az áru tételes ellenőrzését és átvételét a számlán vagy szállítólevélen le kell igazolnia.
- Mennyiségi reklamációt kizárólag az átvételt követő 24 órán belül fogadunk el jegyzőkönyv kíséretében és a jegyzőkönyvben szereplő tételek vonatkozásában.
Minőségi hiba esetén a reklamációt a jogszabály szerint ésszerű időn belül (1-3 nap) jelezni kell az Eladó felé, de legkésőbb a szavatossági határidő lejártáig.
A szavatossági igény csak abban az esetben érvényesíthető, ha a Vevő igazolja, hogy a hiba a teljesítés időpontjában már fennállt.
Reklamációt csak és kizárólag írásban (e-mail) fogadunk el.
A reklamációt a cégnév és a cég telephelyének, a bizonylat sorszámának, a pontos termék megnevezésével kell benyújtani részünkre.
A reklamációhoz csatolni kell: – számlát/szállítólevelet
-fényképes dokumentációt
Kizáró tényezők minőségi reklamáció esetén:
- ha a Vevő nem megfelelően tárolta az árut,
- ha nem bizonyítható, hogy a hiba már az átvételkor fennállt
- Minőségi és mennyiségi kifogások
- Minőségi kifogás esetén a Vevő köteles az árut elkülöníteni, és a Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni. Eladó az értesítést követően rendelkezik a kifogásolt áruról (elszállítás, bevizsgálás).
- A kifogásokat fényképes dokumentációval szükséges alátámasztani és a Vevőnek hűtési naplóval bizonyítania kell az áru megfelelő tárolását.
- Jogos panasz esetén az Eladó kicseréli az árut vagy jóváírást biztosít.
- Felelősség
Eladó nem vállal felelősséget a Vevő oldaláról történő helytelen szállításból, tárolásból vagy felhasználásból eredő károkért. Ezek betartásának dokumentálása Eladó részéről reklamáció esetén bármikor bekérhető.
- Vis maior
Vis maior esemény (pl. háború, sztrájk, járvány, természeti katasztrófa) esetén az Eladó mentesül a szerződés teljesítésének kötelezettsége alól annak fennállása alatt.
- Adatkezelés
Az Eladó a Vevő által megadott adatokat a vonatkozó adatvédelmi jogszabályok szerint kezeli.
- Egyéb rendelkezések
- A jelen ÁSZF-re a magyar jog az irányadó.
- A Felek a vitás kérdéseket elsősorban békés úton próbálják rendezni.
- Jogvita esetén a területileg illetékes kamara békéltető testülethez fordulhatnak a felek a jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezésére. Amennyiben ez az eljárás nem vezet eredményre, a jogvita rendezésére az Eladó székhelye szerinti bíróság illetékes.
- Eladó fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. A módosítás a közzétételt követően lép hatályba.
Elérhetőség:
Ázsia Gastro Élelmiszer Kft.
1214 Budapest, Orion utca 14.
Telefon: +36 1 950 6161
Weboldal: www.azsiagastro.hu
Az Eladó által meghatározott ÁSZF célja:
• részletesen szabályozza a szolgáltatás és annak igénybevételével kapcsolatos feltételeket;
• a Szolgáltató és a Megrendelő szerződéses jogait és kötelezettségeit;
Az ÁSZF nyelve:
A szerződés nyelve: magyar
Az ÁSZF tárgyi, területi és időbeli hatálya
a) Tárgyi hatály
Az ÁSZF kiterjed:
• minden olyan „kereskedelmi szolgáltatásra”, amelyet az Eladó nyújt a Megrendelők részére; továbbá
• ehhez kapcsolódóan az Eladó és Megrendelő jogaira, kötelezettségeire.
b) Területi hatály
Az ÁSZF Magyarország területén érvényes azzal, hogy a Felhasználók Magyarországon kívülről is igénybe vehetik a Szolgáltatást.
- c) Időbeli hatály
Az ÁSZF és annak minden módosítása a Vevő által történő nyilvánosságra hozatalától, annak „közzétételétől” hatályos, és annak Vevő általi visszavonásáig, avagy az ÁSZF következő módosításáig érvényes. Az ÁSZF mindaddig hatályban marad, amíg a Vevő a szolgáltatást biztosítja.
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az Ázsia Gastro Élelmiszer Kft. (továbbiakban: Eladó) (székhely: 1214 Budapest, Orion utca 14.).; e-mail cím: info@azsiagastro.hu; cégjegyzékszám: 01 09 277729; nyilvántartó bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága; adószám: 14854974-2-43) által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Megrendelő (a továbbiakban: Vevő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza.
Az ÁSZF elfogadása a Vevő részéről
Az ÁSZF Vevő által történő elfogadása a szolgáltatás igénybevételének előfeltétele. A feltételek elfogadásának minősül, ha a Vevő a szolgáltatást igénybe veszi, azaz regisztráltatja magát, és az ÁSZF megismeréséről, elfogadásáról nyilatkozik.
A szerződés létrejötte:
A szerződés az Eladónál történő regisztrációval, a jelen szerződési feltételek és az adatvédel- mi nyilatkozat elfogadásával jön létre.
8.3. Megrendelés, vásárlás:
Az Eladó csak regisztrált felhasználóktól tud megrendelést elfogadni. A regisztráció során Eladó a Cégnyilvántartásban megadott adatokat ellenőrzi. Minden további adatot úgy kell megadni, hogy alkalmasak legyenek a teljesítésre.
A Vevő a szerződés elfogadásával tudomásul veszi, hogy a megrendelés fizetési kötelezettség- gel jár.
Fizetési módok:
Elsődlegesen készpénzes és bankkártyás illetve előre utalásos fizetési módok áll a Vevő rendelkezésére. Átutalásos fizetési mód csak előzetes minősítés után engedélyezhető.
Megrendelés módosítása, törlése:
A Vevő a rendelés teljesítésének megkezdéséig lehetőséget biztosít a Vevőnek, hogy rendelését módosítsa vagy törölje. Ebben az esetben Vevőnek azonnal jeleznie kell írásban Eladó felé a módosítási igényét. A Vevő elállhat a vásárlástól a megrendelés leadása után, de a megrendelt termékek kézbesítése előtt. A megrendelés kézbesítésénél is elállhat a Vevő a vásárlástól úgy, hogy nem veszi át a megrendelést a futártól, a bontatlan csomagot pedig visszaküldi az Eladónak. Ez esetben a fuvardíj az Eladót terheli. Az aktuális fuvardíjról Vevő a www.azsiagastro.hu weboldalon tájékozódhat.
Elállásra abban az esetben nincs lehetőség, ha az árut kizárólag a Vevő részére rendeltük be.
Megrendelés teljesítése, szállítási módok:
Kiszállítás az Eladó saját hűtős és fagyasztós teherautóival történik.
Panaszkezelés:
Reklamáció esetén a 45/2014 (II.26.) Kormányrendeletben részletesen rögzített feltételek szerint járunk el.
Minden beérkezett véleményre reagálunk és minden általunk, illetve szállítóink által elkövetett hiba esetén a legnagyobb rugalmassággal – vásárlóink érdekeit szem előtt tartva – járunk el ügyfélszolgálatunkon keresztül.
Amennyiben a már kézbesített megrendelést a Vevő kifogásolja, a rendeles@azsiagastro.hu címre küldött e-mailjében köteles azt jelezni Eladó felé, a megrendelés kézbesítésétől számított 24 órán belül. Társaságunk vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el. A reklamációt a bejelentést követő 5 munkanapon belül kivizsgálja és korrigálja a megrendelést, és kézbesíti a Vevőnek a javított megrendelést. Ez esetben az ismételt szállítási díj az Eladót terheli.